Εργοθεραπεία και γραφή

Η γραφή αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέσα επικοινωνίας για αυτό η κατάκτηση της κρίνεται απαραίτητη, όχι μόνο στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης αλλά και στον τομέα της επικοινωνίας με τους γύρω.

Για να ξεκινήσει όμως ένα παιδί την διδασκαλία της γραφής θα πρέπει να πληροί κάποιες βασικές προϋποθέσεις, όπως:

  1. Την ανάπτυξη των μικρών μυών της παλάμης.
  2. Τον οπτικοκινητικό συντονισμό.
  3. Την ανάπτυξη δυναμικής τριποδικής λαβής του μολυβιού.
  4. Την ικανότητα αντιγραφής βασικών σχεδίων και σχημάτων.
  5. Την ανάπτυξη της ορθής κατευθιντικότητας και αισθητοποίησης των γραμμάτων και των αριθμών για αποφυγή καθρεπτισμών.
  6. Την διάκριση δεξιού-αριστερού τόσο στο χαρτί όσο και στο σώμα του.

Προβλήματα στην γραφή, εμφανίζουν συνήθως, παιδιά με μαθησιακές, νευρολογικές/αναπτυξιακές διαταραχές και εκδηλώνονται ως:

  • Δυσανάγνωστη γραφή.
  • Αποφυγή γραψίματος (συνήθως με την δικαιολογία ότι κουράστηκε το χέρι).
  • Αδυναμία ολοκλήρωσης και εκτέλεσης των σχολικών δραστηριοτήτων.

Ένας από τους τομείς που παρεμβαίνει και ασχολείται η εργοθεραπεία είναι η δυσκολία και η αποκατάσταση της ορθής γραφής κυρίως σε παιδιά προσχολικής και νηπιακής ηλικίας.

 

Κυριακή Μπαλέση
Εργοθεραπεύτρια SI