Τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) δυσκολεύονται να οργανωθούν και να συγκεντρωθούν καθώς και να παραμείνουν στο θρανίο τους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό καθιστά πρώτιστος πρόβλημα σε εκείνα γιατί οι διδακτικές ώρες φαντάζουν ‘’βασανιστήρια’’ και επιπρόσθετα στον δάσκαλο και στα παιδιά. Οι ακόλουθες 6 συμβουλές αφορούν δασκάλους που έχουν στην τάξη τους παιδιά με ΔΕΠΥ και επιθυμούν να τα οργανώσουν και να τους παρακολουθούν για περισσότερη ώρα.
- Σε κάθε δυνατή ευκαιρία επιτρέψτε στα παιδιά να σηκωθούν από την θέση τους (παράδειγμα να μοιράσουν φυλλάδια, να ξύσουν τα μολύβια τους, να πάνε τουαλέτα, να σβήσουν τον πίνακα).
- Δίνετε οδηγίες οι οποίες θα είναι απλές και σύντομες έτσι ώστε να μην χάνονται στον όγκο των λέξεων.
- Γράψτε σε ένα χαρτί τις εργασίες που θέλετε να ολοκληρώσουν και για κάθε εργασία που πραγματοποιείτε την διαγράφεται από την λίστα, εναλλακτικά χρησιμοποιήστε διαφορετικά χαρτιά ατομικά για κάθε εργασία σε μορφή καρτών.
- Επιβράβευση και έλεγχος συχνός για κάθε εργασία που ξεκινάνε και προσπαθούν να ολοκληρώσουν.
- Χρησιμοποιήστε ρολόι ή κλεψύδρες έτσι ώστε να οργανώσετε τον χρόνο τους για την ολοκλήρωση των εργασιών.
- Επιτρέψτε μάσημα τσίχλας κατά την διάρκεια γραψίματος, οργανώνει το ιδιοδεκτικό σύστημα των παιδιών με ΔΕΠΥ και τα βοηθάτε να αποδίδουν καλύτερα.
Μπαλέση Κυριακή – Εργοθεραπεύτρια S.I.
Διαβάστε περισσότερα για την λογοθεραπεία.
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.